Preparar a l’alumnat perquè pugui donar respostes creatives i innovadores
Promovem de manera transversal, l’adquisició d’hàbits i valors per resoldre problemes i situacions des de qualsevol de les àrees curriculars, fomentant la iniciativa, la creativitat, l’esperit crític i el gust per aprendre, i desenvolupant la capacitat de l’esforç i la cultura del treball.
Els continguts curriculars dels diferents àmbits de les competències s’organitzen amb un enfocament integral, multifuncional i transferible de coneixements, destreses i actituds que tots els individus necessiten per al seu desenvolupament personal i social. Aquests continguts degudament combinats i contextualitzats permeten assolir, en acabar l’ensenyament obligatori, les competències bàsiques, la base per continuar l’aprenentatge al llarg de la vida i per poder desenvolupar projectes individuals i col·lectius.
EL PROJECTE EDUCATIU D’EDUCACIÓ PRIMÀRIA
La finalitat de l’educació primària és preparar a l’alumnat perquè puguin donar respostes innovadores en una societat canviant i en evolució constant. L’educació primària és l’etapa educativa que comprèn sis cursos acadèmics i s’organitza en tres cicles de dos cursos: cicle inicial, cicle mitjà i cicle superior. Amb caràcter general, s’inicia l’any natural que es compleixen 6 anys i es cursa fins als 12 anys.
El projecte educatiu d’educació primària
A Primària proporcionem una educació que permet desenvolupar les capacitats personals i les habilitats socials . Prioritzem l’adquisició d’unes bones competències relatives a l’expressió i comprensió orals, l’expressió escrita i la comprensió lectora així com en l’àmbit matemàtic i de les ciències.
Fomentem una visió integral de l’expressió artística, tant plàstica com musical, i l’ús de la tecnologia des d’una vessant reflexiva i crítica com a eina de comunicació i creació.
Treballem l’educació emocional i la cohesió de grup des de les habilitats socials per ajudar a crear ambients de permetin un aprenentatge eficaç a l’aula, basats tant en l’autonomia i aprenentatge individual com en el treball cooperatiu.
Aspectes Específics
Lectura i comprensió
- Projecte de lectura diària a Primària en català i castellà
- Treball de l’expressió escrita en grups reduïts
- Projecte d’expressió oral
Matemàtiques-resolució problemes
- Enfocament competencial de les matemàtiques basades en un projecte fonamentat en la manipulació, l’experimentació i el raonament crític i d’aplicació a la vida quotidiana
- Treball sistemàtic de càlcul i problemes
- Mètode cooperatiu per a la resolució de problemes
- Treball en grup reduït de càlcul i problemes
Llengua estrangera
- Projecte de plurilingüisme per un ús més quotidià de la llengua anglesa en el dia a dia de l’escola
- Activitats de forma transversal
- Potenciació d’anglès oral-Auxiliars de Conversa
- Àrees curriculars en anglès (AICLE) a Primària seqüenciades en diferents cursos: Arts&Craft, Science, Teamworks projects…
- Col·laboració amb CIEE – Universitats Americanes que realitzen pràctiques de conversa en petits grups
Projecte TAC (Tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement)
- Ús d’Ipad’s/ Portàtils com a recurs didàctic d’aula.
- Programació i robòtica per desenvolupar el pensament algorítmic, creativitat i destresa en la solució de problemes
- Treball i ús d’eines col·laboratives amb l’alumnat GSuite for Education Microsoft 365
- Acords de col·laboració per a ús de software de forma gratuïta com Microsoft 365,…per al nostre alumnat
- Projectes digitals intercentres amb les escoles de la Fundació Tr@ms
- Espai maker dins de l’escola (Edulab)
Aspectes Generals
Projecte de convivència
- Servei de mediació escolar
- Resolució de conflictes per mitjà del diàleg i el sentit comú
- Confidencialitat del temes tractats
- Projecte voluntari entre l’alumnat afectat basat en les directrius del Departament
- Projecte de convivència de centre: PDA Bullying (Prevenció-Detecció -Actuació)
Escoles + sostenibles
- La nostra escola s’adequa al concepte d’escola sostenible. El nostre edifici és respectuós amb el medi ambient i compta amb recursos com leds i plaques solars
- Projecte de participació, d’educació i d’implicació en iniciatives de millora en relació a l’ambient i a la sostenibilitat
- Projecte de consum responsable
- Treball de l’hort de l’escola
- Dia de la fruita a Ed. Infantil i Primària
- Estació meteorològica
- Membre de la Xarxa d’Escoles per a la Sostenibilitat de Catalunya (XESC)
Sortides, viatges i activitats culturals
- Activitats i sortides relacionades amb les diferents àrees curriculars: teatres, Barcelona romana, Girona medieval, Zoo, Museu Blau…
- Colònies cada curs des de P3 fins a 6è EP
- Camps d’aprenentatge a 1r, 2n i 3r d’ESO
- Viatge de final de curs a 4t ESO i 2n Batxillerat
Activitats, festes i tradicions
- Potenciem el treball vertical entre les diferents etapes per a dur a terme aquestes activitats d’escola, on grans i petits treballen de forma col·laborativa
- Castanyada
- Concert de Nadal
- Dia escolar de la Pau i la No violència
- Gran rua de Carnaval
- St. Patrick’s day (projecte anglès)
- Sant Jordi (Jocs florals i fira del llibre)
- Gimcana matemàtica
- Participació en les Festes de Maig del Poblenou
- Jornades de la Ciència
- Festa de final d’escolarització a 2n de Batxillerat
- Festa final de curs
- Festa de l’esport